Intranet | Krinkels NV

Wat als je tijdelijk werkloos bent?

Wat is tijdelijke werkloosheid?

Tijdens je tewerkstelling bij Krinkels is het mogelijk dat je gedurende een bepaalde periode niet kan werken, omwille van bepaalde omstandigheden. Je arbeidscontract blijft bestaan, maar wordt geschorst. Dit betekent dat je een vervangingsinkomen of een werkloosheidsuitkering krijgt voor een bepaalde periode.

Wat zijn redenen voor schorsing?

  • Economische reden
  • Slecht weer
  • Technische storing
  • Overmacht
  • Collectief jaarlijkse vakantie
  • Staking of lock-out (werkgever verhinderd of verbied te werken)

Wat moet jij doen als werknemer?

De wetgeving met betrekking tot de de controlekaart tijdelijke werkloosheid C3.2 is gewijzigd. Vanaf 1 januari 2025 is het verplicht om de controlekaart elektronisch in te vullen via de app eC3.2.

Het is de verantwoordelijkheid van de werknemer om de app eC3.2 zelf te installeren op zijn of haar persoonlijke smartphone, met gebruik van een privé gsm-nummer.

Klik op de knop om de stappen te ontdekken voor het downloaden van de eC3.2 app en volg de instructies om je elektronische controlekaart van tijdelijke werkloosheid in te vullen.

Let op: deze app werkt alleen in combinatie met ITSME, dat betekent dat ITSME op je smartphone geïnstalleerd moet zijn.

De ITSME-app installeren kan op 2 manieren:

  1. Via je bankkaart
  2. Via je eID-kaart

Klik op de knop waarmee je je app wil installeren en volg de instructies.

Problemen bij het installeren van de apps?

Je kan steeds terecht bij IT Support op het e-mailadres itsupport@krinkels.be of via de telefoonnummers 0474/74.78.28 of 0472/12.71.21

Hoe zal de uitbetaling verlopen?

De personeelsdienst zal de dagen dat je werkloos bent geweest bezorgen aan de uitbetalingsinstelling (vakbond of Hulpkas voor Werklozen).